Serwer terminali Winflector - alternatywa dla aplikacji Zdalny Pulpit, Citrix XenApp

Forum > Wsparcie techniczne produktów > Winflector, a linia produktów Insert Nexo

Autor: Waldemar
Data: 2020-03-19 09:30:36

Witam,

 

Mam problem z produktami Nexo, jeżeli użytkownik jest zalogowany na "serwerze" i próbuje się dostać do Subiekta Nexo przez Winflectora nie ma problemu. W momencie jak się zablokuje ekran na "serwerze", użytkownikom się robi białe okno i nie mogą pracować dopóki się nie odblokuje ekranu.

"Serwer" to Windows 10 Pro, nie Windows Serwer.

Z Subiektem GT nie ma takiego problemu.

Autor: OTC - Orders
Administrator
Data: 2020-03-19 16:07:35

Czy posida Pan zainstalowaną najnowszą wersję serwera Winflector. Jeżeli nie to proszę o instalację najnowszej wersji oraz test czy aplikacja poprawnie się uruchamia.

Autor: Waldemar
Data: 2020-03-20 08:02:40

Tak, mam najnowszą wersję.

Aplikacja uruchamia się poprawnie, linia Insert GT działa prawidłowo, inne programy działają prawidłowo, linia Nexo działa dobrze tylko do momentu blokady ekranu.

Dodam też, że w linii Nexo nawet jak działa prawidłowo, a użytkownik przeskakuje np. między Subiektem Nexo, a Excelem. Nexo przestaja odpowiadać i jedynie może zabić proces z Menedżera zadań. 

Autor: rafal (staff)
Data: 2020-03-24 11:40:35

Problem został powtórzony w środowisku testowym.

Będziemy sie starać znaleźć rozwiązanie.

Autor: Jakub
Data: 2020-07-16 15:25:48

Czy udało się rozwiązać problem?

Autor: HUGO
Data: 2021-11-18 01:14:51

Witam!

Proszę o podpowiedź jak skonfigurować Winflectora do pracy z Subiektem NEXO !?

Przy próbie logowania pojawia się tylko puste okno z napisem na górnym pasku - Subiekt nexo.

Autor: Rafal (staff)
Data: 2021-11-18 14:18:12

W przypadku aplikacji nexo podczas zdalnej pracy poprzez klienta winflector "białe okno" wystąpi, jeżeli po uruchomieniu serwera Winflector zmienimy aktywnego użytkownika na serwerze, np.:

Jeżeli logujemy się zdalnie poprzez RDP, a serwer Winflectora był wystartowany automatycznie lub w sesji standardowej (nie RDP) -> białe okno w nexo przy zdalnym uruchomieniu nexo.

Jeżeli teraz zamkniemy serwer winflector i uruchomimy go w sesji RDP - > uruchomienie nexo zdalnie możliwe.

Jeżeli znów zalogujemy się lokalnie do maszyny -> znów będzie problem z białym oknem.

 

Problem mamy zgłoszony i planujemy poczynić kroki nad jego rozwiązaniem. Jednak na tę chwilę trudno określić nam ramy czasowe, kiedy można spodziewać się rozwiązania.

Na tę chwilę zalecamy klientom taką konfiguracje systemu Windows/ Winflectora aby nie zmieniać aktywnej sesji desktopu z serwerem Winflector co nie generuje problemu z białym oknem.

Autor: Wojciech
Data: 2022-01-28 18:40:44

Dzień dobry,

czy problem z uruchamieniem aplikacji firmy Insert z rodziny nexo został już może przez Państwa naprawiony?

Mamy teraz dość sporo migracji z wersji GT, klientów którzy używają Winflectora i spodziewam się sporych uniedogodnień na tej płaszczyźnie.

Z góry dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.

Autor: mediaM
Data: 2022-02-06 18:51:41

Generalnie ten sam mam problem z nexo co na wcześniejszych postach, ale tym razem po instalacji aktualizacji, co restart, GDATA usuwa 2 pliki uznając je za wirusy :(

Czyli teraz są 2 problemy. Pierwszy to problem z uruchomieniem nexo na Winflector, a drugi to instalacja Winflectora z AV G DATA :(

Autor: mediaM
Data: 2022-02-06 20:36:00

Deinstalacja G DATA i instalacja ESET'a plus aktualizacja Winflector do wersji 3.9.9.0a, pozwala uruchomić aplikacje nexo :)

Może takie info komuś się przyda ;)

Autor: mediaM
Data: 2022-02-24 09:12:10

na nexo 39.1.0 znowu winflector przestał działać. Po nawiazaniu połączenia jest szare okno i na tym koniec. Restart usługi winflector nie pomaga.

Autor: Rafal (staff)
Data: 2022-02-24 10:55:33

 

 

W przypadku aplikacji nexo podczas zdalnej pracy poprzez klienta winflector "białe okno" wystąpi, jeżeli po uruchomieniu serwera Winflector zmienimy aktywnego użytkownika na serwerze, np.:

Jeżeli logujemy się zdalnie poprzez RDP, a serwer Winflectora był wystartowany automatycznie lub w sesji standardowej (nie RDP) -> białe okno w nexo przy zdalnym uruchomieniu nexo.

Jeżeli teraz zamkniemy serwer winflector i uruchomimy go w sesji RDP - > uruchomienie nexo zdalnie możliwe.

Jeżeli znów zalogujemy się lokalnie do maszyny -> znów będzie problem z białym oknem.

 

Problem mamy zgłoszony i planujemy poczynić kroki nad jego rozwiązaniem. Jednak na tę chwilę trudno określić nam ramy czasowe, kiedy można spodziewać się rozwiązania.

Na tę chwilę zalecamy klientom taką konfiguracje systemu Windows/ Winflectora aby nie zmieniać aktywnej sesji desktopu z serwerem Winflector co nie generuje problemu z białym oknem.

 

 

Jeżeli chodzi o G Data - wysłaliśmy zgłoszenie do producenta opgrogramowania antywirusowego.

Autor: Bär
Data: 2023-01-07 18:58:36

Mamy 2023 - czy wtej sprawy został coś zrobione. Mam ten sam problem po przejsciem GT na NEXO że zdalny pojawi się tylko biały ekran. G Data nie używam

Autor: Rafal (staff)
Data: 2023-01-09 09:39:28

 

Mamy 2023 - czy wtej sprawy został coś zrobione. Mam ten sam problem po przejsciem GT na NEXO że zdalny pojawi się tylko biały ekran. G Data nie używam

Dziękuje za zgłoszenie.

Generalnie problem jest złożony i nadal w pełni nie został rozwiązany.

Wobec tego:

Na tę chwilę zalecamy klientom taką konfiguracje systemu Windows/ Winflectora aby nie zmieniać aktywnej sesji desktopu z serwerem Winflector co nie generuje problemu z białym oknem.

 

Ponadto wypracowaliśmy rozwiązanie dla "połączeń równoległych" z sesjami RDP. (To jest sytuacja w której na maszynie serwerowej pojawiają się sesje RDP)

Opis:

Na maszynie serwerowej wymagana jest zmiana w lokalnych zasadach grupy:

 

Uruchamiamy:  gpedit.msc

a następnie przechodzimy do:

Zasady komputer lokalny

Konfiguracja komputera

Szablony administracyjne

Składniki systemu Windows

Usługi Pulpitu Zdalnego

Host sesji pulpitu zdalnego

Środowisko sesji zdalnej

Użyj sterownika karty graficznej WDDM dla połączeń usługi pulpitu zdalnego

 

Wartość ustawiamy na  DISABLED

(na windows 10 pro domyślnie jest ustawione na: Nie skonfigurowano)

Powyższa zmiana wymaga restartu systemu.

1


Zaloguj się aby móc pisać na forum.