Serwer terminali Winflector - alternatywa dla aplikacji Zdalny Pulpit, Citrix XenApp

Forum > Wsparcie techniczne produktów > przekierowanie portu TCP 6601

Autor: paula
Data: 2018-03-26 12:45:36

Witam,Pierwsze pytanie:czy znajdę gdzieś informację w jaki sposób przekierować portu TCP 6601??drugie pytanie :w jaki sposób mam to sprawdzić ?? " Sprawdzić, czy jest połączenie TCP/IP pomiędzy klientem a serwerem (ping adres_serwera). ???

Autor: Bozena (staff)
Data: 2018-03-26 13:46:31

Pytanie pierwsze: port trzeba otworzyć na routerze w sieci, w której znajduje się serwer Winflector. Nie ma jednolitego nazewnictwa i w każdym routerze może to być pod inną nazwą. Trzeba zajrzeć do dokumentacji. Łatwiej byłoby coś zasugerować jeśli poda Pani typ routera i wersję oprogramowania. 

Odpowiadając na pytanie drugie:

Trzeba uruchomić "wiersz poleceń" na kliencie, a następnie wpisac komendę: ping adres_serwera.

Jeśli jest prawidłowe połączenie, to w odpowiedzi uzyskamy coś podobnego do:

 Reply from ...: bytes=32 time<1ms TTL=128

Jeśli nie to odpowiedź będzie typu:

 Request timed out.

Adres serwera (lub adres zewnętrzny routera) trzeba ustalić we własnej konfiguracji.

 

Autor: superjachu
Data: 2018-06-29 00:53:56

a co dokładnie mamy pingować? tzn czy publiczny adres IP (przykładowo 185.22.23.25), czy IP w sieci lokalnej komputera na którym postawiony jest serwer winflektor np: IP 192.168.1.5?

 

Autor: Mirek (staff)
Data: 2018-06-29 10:42:23

Jak port jest przekierowywany na routerze, to ping do serwera nie będzie dochodził. Można sprawdzić wówczas połączenie z routerem czyli z publicznym adresem, ale trzeba pamiętać, że firewall na routerze albo antywirus/firewall na serwerze potrafią skutecznie zablokować połączenie sieciowe.

Najlepiej sprawdzanie rozpocząć od próby połączenia się klientem Winflectora zainstalowanym na serwerze Winflector, czyli spróbować uruchomić aplikację w ramach serwera łącząc się na adres 127.0.0.1.Jeżeli działa, to robimy to samo ze stacji roboczej w ramach sieci lokalnej, do której podłączony jest serwer. Jeżeli nie działa, to najprawdopodobniej winien jest antywirus/firewall na serwerze. Jeżeli działa, to wychodzimy poza sieć lokalną i łączymy się za pośrednictwem routera z przekierowanym portem. Jeżeli nie działa, to może być błąd w przekierowaniu portu lub wycina nas firewall na routerze lub na serwerze (przez blokowanie połączeń spoza sieci lokalnej).

1


Zaloguj się aby móc pisać na forum.